10 års ledererfaring fra Strandgårdskolen i Ishøj er nu blevet suppleret med små halvandet år som selvstændig. Det har været en lærerig periode, som har gjort mig bevidst om nye ting om både mig selv og folkeskoleverdenen. Den vigtigste læring har været:
- Der er MANGE projekter i gang ude på skolerne for lærere og pædagoger. Min oplevelse er, at der IKKE er behov nye projekter men behov for sparring til at få de eksisterende implementeret.
- Det er svært men yderst givende at skaffe sig tid til refleksion for skoleledelser.
- Der er et potentiale i samarbejdet med PLC, så vejledernes arbejde understøtter skolens udvikling og interne kompetenceudvikling.
- Når først døren er åbnet og der er tillid, så sætter skoleledelser pris på praksisnær sparring!
- Skolechefer og skoleledere er travle folk! (Det vidste jeg godt i forvejen☺) Tak til jer, som har givet sig tid.
- Jeg er dygtig til at hjælpe med at bygge motoren (organisationen), så den forandring man ønsker kommer hele vejen ud til eleverne – uanset om det er synlig læring, klasserumsledelse, differentiering eller andet.
Jeg glæder mig til at fortsætte og støtte arbejdet med at udvikle folkeskolerne, så det bliver meningsfuldt for den enkelte og tydeligt, hvordan man arbejder mod fælles mål for hele organisationen.